බැසගිය සඳ – 2 කොටස

දනුක රට ගිය මුල් දවස් වල මට ඔෆිස් යද්දී තිබුනේ කාන්තාරෙකට යනවා වගේ හැඟීමක්. බොසා නම් කිව්වේ මම වෙනදට වැඩිය හොඳට වැඩ කරනවා කියල. මට හිතෙන විදියට නම් මම වැඩ කරන්න පටන් ගත්තේ ඒ දවස් වලයි.
ඒ උනාට ජිවිතේ මෙලෝ රහක් දැනුනේ නෑ. මට දැනුනේ පායලා තිබුන හඳ එක පාරටම බැහැල ගියා කියල. අන්තිමට ඔෆිස් ආපු දවසේ දනුක යනකොට දොර ගාව ඉඳන් ආපහු හැරිලා හැමෝටම අත වනපු හැටි නිතරම මතක් උනා.
සාමාන්‍ය දැනීම කඳුලක් නැති මැටි කෙල්ලෙක් හැටියට ඕස්ට්‍රේලියාවේ වෙලාව කීයද, එහෙට සීත කාලේ වෙන්නේ කවද්ද ඕව කිසි දෙයක් මම දැනන් හිටියේ නෑ. දනුක ගිය රට ගැන හොයන එක තමයි මම වැඩ නැති වෙලාවට කරේ.
‘අප්පට උඩු නිම්මි බබා ඕස්ට්‍රේලියාවේ ඎතු භේදේ ගැන හොයනවා. මොකෝ කෙල්ල නැව් නගින්නද හදන්නේ?’ ඕපදුප සම්පත් දවසක් මගේ කොම්පියුටරේට එබිලා ඇහුව වෙලේ මට පොලව පලා ගෙන යන්න හිතුනා. එදා කෑම කනකොට නම් හිමාලිගෙන් මම නොසෑහෙන්න බැනුම් ඇහුව, හීන පස්සේ දුවනවා කියල.
මං ඉතින් කවදත් හීන පස්සේ දුවපු කෙල්ලෙක් තමයි. පොඩි කාලේ අම්ම කාමරේ ජනේලේ වහල ගියාම මං ආයි හිමීට ඒක අරිනවා සුරංගනාවියෝ ආවොත් කියල. දවසක සුරංගනාවියෝ නෙවෙයි හොරු පැනල ඔක්කොම සුද්ද කරන් යයි කියල අම්ම මට දවසක් බැන්නා. ඒ අනතුරු ඇඟවීම මේ විදියට හැබෑ වෙයි කියල කව්ද හිතුවේ?
ඔහොම ටික කලක් ගත උනා. ඔෆිස් එකට අලුත් මුණු ආව. පරණ මුණු එකින් එක අයින් උනා. හිමාලිත් බැඳලා නුවර පදිංචියට ගිය නිසා මට ඔෆිස් එකේ හිටපු හොඳම යාලුවා නැති උනා. මහ ලොකු රූප රාජිනියක් නොවුනට දෙපාරක් හැරිලා බලන තරමේ පොඩි ලස්සනක් මට තිබුන තමයි. අතරින් පතර කොල්ලෝ තුන් හතර දෙනෙක් මගෙන් ඇහුවත් තමයි…
ඒ උනාට ඒ හැම කොල්ලම මනින ටේප් එක උනේ දනුක.
මෙයා දනුක තරම් සුදු නෑ, මෙයා දනුකට වඩා සුදුයි, කොටයි, උසයි, ආඩම්බරයි, කටකාරයි… ඔය වගේ බොරු බොරු හේතු මට තිබුන. මම මටම වල කපාගන්නවා කියල තේරුනත්, හිතට විරුද්ධව වැඩ කරන්න බැහැනේ.
දනුක මතක් කර කර හැමදාම ඇඩුව කිව්වොත් ඒ බොරු. ඉඳල හිටලා මොනව කනවා බොනවා ඇද්ද, මොනව කරනවා ඇද්ද කියල හිතුව. ඔෆිස් පාටි වලදී ගත්ත පරණ ෆොටෝ බල බල හීල්ලුව. රෑට එළියට බැහැල හඳ දිහා බලාගෙන දනුකත් මේ හඳ යටම ඇති කියල හිතුව. සමහර දවස් වල නම් රෑට අනේ හීනෙන් වත් පේන්න කියල චුට්ටක් විතර ඇඩුවා…
මගේ යාලුවෝ එක්කෙනා දෙන්න මගුල් ගෙවල් ගන්නකොට, අම්මයි තාත්තයි මගෙන් අහන්න ගත්ත යෝජනාවක් හොයන්නද දුවේ කියල. ඒ උනාට ඒකට කැමති වෙන්න මගේ හිත ඉඩ දුන්නේ නෑ. දනුක මගේ හිත ගිය පළවෙනි කොල්ල නෙවෙයි. ඒ උනාට අනිත් එක්කෙනෙක්ට වත් වඩා එයාගේ අමුතුම ආකර්ශනයක් තිබුන. හරියට අර සමහර පැල්ලම් තියෙන්නේ කොච්චර හේදුවත් යන්නේ නැති. ඒ වගේ. සමහර විට එයා මගේ යටි හිතේ හිටපු සර්ව සම්පුර්ණ පිරිමියා වෙන්න ඇති. හැම ගෑනු ළමයෙක්ගේම හිතේ එහෙම කෙනෙක් ඉන්නවා කියල මං අහල තියෙනවා. දනුක කියන්නේ හීනයක් කියල මගේ මොළේ කොච්චර කිව්වත් හිත ඒක පිළිගත්තේ නැත්තේ ඒක වෙන්නැති.
මගේ හඳ බැහැල ගිහින් අවුරුදු දෙකක් විතර ගියා. දවසක් අහම්බෙන් මට හිමාලිව මුණ ගැහුනා. කෙල්ල මහත් වෙලා. හැබැයි සතුටින් ඉන්න බවක් පෙනුන. හිමාලි එදා මාව අල්ලගෙන පැය ගානක් කතා කරා.
‘හිමාලි, දනුක ගැන නැද්ද ආරංචියක්…’ මට අහන්නේ ලැබුනේ එච්චරයි.
‘උඹ තාම දනුක ගැන හිතනවද? ඔච්චර එයා මත්තේ නැහෙන්නේ එයා උඹට අහවල් දෙයක් කරාටද? ඊට වඩා අර අහිංසක දෙමව්පියෝ ගැනවත් හිතපන් හරකි…’ හිමාලි මට නම්බු නාම එක්කම දෙසා බෑවා.
‘උඹ ඇහුව නිසා කියන්නම්. දනුකගේ අම්ම මට ළඟදී හම්බ උනා. එයාලගේ ඉඩමක් විකුනන්න දාලය කිව්වා. දනුකට හොඳ තැනකින් හොයල බලල කටයුත්තක් කරලා දෙන්න ඕනය, මේ දවස් වල හොයනවය කියලත් කිව්වා. ආන්ටි විතරනේ ඉන්නේ… දනුකගේ තාත්ත නැහැ කියල උඹ දන්නවනේ…ඉතින් මැටි අලේ මම මේක උඹට කිව්වේ, දනුක යෝජනාවකින් බඳින්න කැමති වෙලා ඉන්නේ. ආන්ටි හොයන්නේ ඒකනේ. උඹ මෙතන හූල්ල හූල්ල ඉඳල වැඩක් නෑ. ගෙදරින් ගෙන යෝජනා ගැන හිතල බලපන්. අම්ම තාත්ත නරකක් කරන්නේ නෑනේ.’
හිමාලි කියපු දේවලින් මගේ හිත හොඳටම රිදුනත් එදා ගෙදර ගිහින් මම සෑහෙන්න ඒ කියපු දේ ගැන හිතුව. මම හිතන්න ඕනේ දනුක ගැනද? අම්ම තාත්තගේ සතුට ගැනද? එතකොට මගේ සතුට ගැන කව්ද හොයන්නේ කියල මම මගෙන්ම ඇහුව. සතුට කියන දේ තියෙන්නේ හිතේ කියල මම මටම කියා ගත්ත. හිත හදාගත්තොත් සතුටත් එතන කියල මම මගේ රිදිච්ච හිතට කිව්වා.

මට හිත හදා ගන්න පුළුවන් උනාද කියල ඊළඟට අන්තිම කොටසින් බලන්න…

කුරුල්ලෝ නුඹේ තාලෙන් පියාඹන්න ආසයි
පියාපත් කොහේ කොතැනින්
කොයින්දෝ ගෙනෙන්නේ
කියාපන් කුරුල්ලෝ

නෙළුම් මල් නෙලාලා ගෙලේ මං පළන්දා
කිණ්ණරාවි රූපෙන් බලන් ඉන්නවා දැං
හීන් බණ්ඩි ගොයමේ ගිරා නිල්රටාවී

ඉහල ගම් දිහාවේ ඇඹූල් පේර මාදං
පොකුරු බරවෙලා දැං බලන් ඉන්නවාලු
සිංදු ගීත වන්නම් ඔහේ කිය කියා යං

කුරුල්ලෝ නුඹේ තාලෙන් පියාඹන්න ආසයි
පියාපත් කොහේ කොතැනින්
කොයින්දෝ ගෙනෙන්නේ
කියාපන් කුරුල්ලෝ….



ප්‍රතිචාරයක් ලබාදෙන්න

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ WordPress.com ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Twitter picture

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Twitter ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Facebook photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Facebook ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Google+ photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Google+ ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

